De tekenacademie groeit

Op 30 juni 2020, over deze onderwerpen: Cultuur & erfgoed
Het leerlingenaantal van de tekenacademie groeit tot 150

De tekenacademie in Lille startte in september van 2019 met maar liefst 125 leerlingen in 5 klassen verdeeld over onze dorpen. In september 2020 stijgt dit aantal tot 150 leerlingen en gaan we naar 6 klassen. Om het succes hiervan verder te ondersteunen, is er in alle scholen in onze gemeente minstens één tekenklas ingericht. In deze tekenklas zullen leerlingen van het 1ste tot het 6de leerjaar een aangepast aanbod krijgen binnen hun gezamenlijke lesgroep zodat de leerlingen van verschillende leeftijden ook van elkaar kunnen leren. We zijn enorm tevreden met de vruchtbare samenwerking met de Stedelijke Academie voor Beeldende Kunst in Herentals.

De verdere ondersteuning en promotie van de tekenacademie kadert in het nieuwe cultuurplan dat onze gemeente uitrolt, onder leiding van Schepen van Cultuur, Tom Kersemans.

“We willen de interesse van kinderen en jongeren voor de verschillende aspecten van kunst en cultuur vergroten.” zegt Tom, “Als we cultuur niet van jongs af aan kunnen aanbieden aan onze jeugd, vindt zij later misschien nooit de weg naar culturele en creatieve zelfontplooiing”.