Sportspurt zorgt mee voor nieuwe sportinfrastructuur in Lille

Op 19 december 2021, over deze onderwerpen: Sport en verenigingen
Investering van Minister Ben Weyts

Vlaams minister van Sport Ben Weyts investeert fors in sportinfrastructuur. En ook Lille deelt mee in de koek. Er werden 2 projecten in het Lilse goedgekeurd.

KVC Lille United kan rekenen op € 275.537 Vlaamse steun om een outdoor sportinfrastructuur te realiseren. Bovendien werd er € 985.625 steun voorzien om de sportsite uit te breiden met een gezins- en sportzwembad en de atletiekinfrastructuur en urban/beach sports park te vernieuwd. De sportsite wordt zo een open sportpark in een regio van woongemeenten met gezinnen en vergrijzende bevolking en met kansen voor sportclubs en in bijzonder g-sporters.

Sportspurt is een nooit geziene investering van 185 miljoen euro die voor elke sportende Vlaming moet renderen”, zegt Vlaams minister van Sport Ben Weyts. “We zetten de inhaalbeweging in meer en betere sportinfrastructuur onverminderd verder, ook in Lille.”

“Ik wil zoveel mogelijk Vlamingen aanmoedigen om te bewegen en te sporten. Hoe kan dit beter door hen dicht bij huis moderne sportinfrastructuur aan te bieden?” zegt Weyts.