Transmigranten in Gierle

Op 9 september 2018

Naar aanleiding van getuigenissen van omwonenden en berichten op Facebook durft N-VA Lille te stellen dat er ook een probleem met transmigranten is ontstaan op de snelwegparking in Vosselaar en bijgevolg in de bossen rondom het GielsBos.

In de vroege morgen worden er kleine groepjes gespot op de Gierlebaan richting kruispunt Bax, oplopend tot wel 30 personen, op weg om de eerste bus te nemen. Missie die nacht dus niet geslaagd.

Het is een voortdurend weerkerend probleem dat het onveiligheidsgevoel bij de bewoners langsheen de N132 gestaag doet toenemen.

Na informatie te hebben ingewonnen kunnen we de aanpak van de politie omschrijven als: minimaal, af en toe een politiecombi aan de Park&Ride oprit E34, de transmigranten worden terug het bos ingejaagd.

Met de inrichting van een doortrekkersterrein op dezelfde locatie pleit N-VA Lille voor een kordate aanpak, we willen absoluut vermijden dat de hele situatie afglijdt naar toestanden zoals in Zeebrugge. Daarom hebben wij contact opgenomen met het kabinet van Theo Francken om dit probleem aan te kaarten en om samen met de gemeente en de politiezone deze problematische situatie gericht aan te pakken. Het kabinet heeft gehoor gegeven aan deze boodschap en gaf aan snel te komen met een kordate oplossing nu de situatie nog in te dijken is. N-VA Lille wil ten allen prijze escalatie voorkomen.

Contactpersonen:

Marleen Peeters