Regeringsvorming *lezersreactie*

Op 31 januari 2011

Na 99 dagen "onderhandelen" heeft Vande Lanotte definitief de handdoek in de ring gegooid. De maskers vallen af.  Vande Lanotte verklaarde zelf dat Di Rupo niet echt meewerkte, dat hij vaak niet eens bereikbaar. Di Rupo interesseerde zich hoegenaamd niet in het slagen van het triumviraat. Het kan hem gestolen worden. Tussendoor liet Joëlle Milquet ook nog eens weten dat de Vlamingen maar eens voorstellen mogen doen en dat zij dan wel zullen zien of ze aanvaardbaar zijn. Onbegrijpelijk, omdat het feit dat de Franstaligen nog niet één voorstel hebben ingediend. Na de betoging van zondag was de voorzitter van de PS er als de kippen bij om te benadrukken dat hij een akkoord wil, maar geen dat de Walen of Brusselaars geld kost. Wetende dat er 20 miljard moet bespaard worden, mogen we drie keer raden wie dat kan betalen. Moet deze man premier worden van ons land? Roepen net deze partijen op tot redelijkheid, solidariteit en begrip? Zij drijven de situatie op de spits maar daar kan ik hoegenaamd niet rouwig om zijn.