Raadslid wil versmallingen op Pulsebaan

Op 29 april 2011

Twee weken geleden gebeurde daar een dodelijk ongeval en de voorbije winter vonden zes ongevallen plaats met minder fatale afloop. "De Pulsebaan is op sommige plaatsen slecht verlicht en 21 procent van de chauffeurs rijdt te snel", zegt Geert Geens. "Overdreven snelheid is de oorzaak van de ongevallen. Het plaatsen van versmallingen tussen het kruispunt met de Borgstraat en de brug over de snelweg zou een oplossing kunnen zijn."

Volgens burgemeester Paul Diels is flitsen de beste manier om de snelheid te verminderen. "Te snelle chauffeurs beboeten werkt het beste. Op Heikant is de voorbije drie weken vaak geflitst en wie te snel gereden heeft, zal een volgende keer op die plaats zijn snelheid matigen. We kunnen het snelheidsbord in de Pulsebaan plaatsen." Het gemeentebestuur wacht ook op subsidies voor de aanleg van riolering in de Pulsebaan. Als de rioleringswerken worden uitgevoerd, dan kan ook het wegdek heraangelegd worden.