Nabestaanden Karel Van Noppen blijven strijdvaardig

Op 20 februari 2012

nabestaanden Karel Van Noppen

Zeventien jaar geleden werd de veearts-keurder in Wechelderzande doodgeschoten in opdracht van de hormonenmaffia. Op de jaarlijkse herdenking in het ereparkje aan het Zand stonden Wim Peeters, woordvoerder van de vzw Karel Van Noppen, Karels kinderen Birgit en Werner, zijn broer Flor, vrienden en sympathisanten stil bij de moeilijke strijd tegen het criminele milieu. 'We moeten onszelf niets wijsmaken', zei Peeters. 'Er worden in de veehouderij opnieuw meer verboden stoffen zoals clenbuterol en testosteron aangetroffen.'

De vrienden van Karel Van Noppen blijven strijdvaardig maar moeten met lede ogen toezien op de steeds groter wordende online-verkoop van verboden producten. Wim Peeters drukt dan ook op het belang van een gecoördineerde internationale aanpak van het probleem. Flor Van Noppen treedt Wim Peeters bij: 'Het overmatig gebruik van antibiotica in de veeteelt is nefast. Bacteriën die ook voor de mens schadelijk zijn, worden zo sneller resistent tegen antibiotica en komen in de voedselketen terecht.' 'Misschien moeten we daarom allemaal beginnen met minder vlees te eten', meent Wim Peeters. 'Strenge controles in pizzeria's, pitazaken, frituren en broodjeszaken zijn in dat verband geen overbodige maatregel'.