• Lille
N-VA Lille

N-VA vraagt ontslag van schepen Vloemans (CD&V)

Op 28 maart 2014

Op de agenda van de gemeenteraad woensdag stonden slechts drie punten, maar toch nam de zitting veel tijd in beslag. Discussiepunt was het dossier over de uitbreiding van het waterleidingsnet en de openbare verlichting op het Kerkplein en in de Lindelo-straat. In februari werd op de raad een dossier uit 2012 ter goedkeuring voorgelegd met gegevens en prijzen die niet meer geldig waren. Daarom werd het opnieuw geagendeerd in maart.

‘Groot was onze verbazing dat bij de tweede poging tot goedkeuring beide dossiers opnieuw mankementen vertoonden’, zegt Marleen Peeters van N-VA. ‘De prijzen werden weliswaar geactualiseerd, maar uit de begeleidende brieven van de nutsmaatschappijen bleek zeer duidelijk dat de uitleg van schepen Vloemans aan de gemeenteraad de waarheid geweld aan deed. Ook ontbraken verschillende pagina's in het dossier.’

Door de betrokkenheid van de burgemeester en enkele schepenen moesten zij de zaal verlaten en was de meerderheid niet meer voltallig.

Beide punten werden opnieuw verdaagd.

N-VA betreurt de kosten van een extra gemeenteraad. ‘De burger moet niet opdraaien voor de manifeste onkunde van het bestuur om complete en correcte dossiers presenteren.’

Zie ook: N-VA vraagt ontslag van schepen Vloemans (CD&V) © Het Nieuwsblad 28/03/2014

CD&V weerlegt kritiek van N-VA, © Het Nieuwsblad 29/03/2014