Greet Dekkers werkt voor u

Op 25 juni 2020, over deze onderwerpen: Bestuur en financiën
Greet Dekkers is de Voorzitter van de gemeenteraad

Greet Dekkers uit Poederlee is voorzitter van de gemeenteraad en de OCMW-raad. Kortgezegd leidt zij deze twee maandelijkse zittingen in goede banen. Ze is de spelverdeler in het woord en weerwoord tussen meerderheid en oppositie, wat wil zeggen dat ze ervoor zorgt dat alle partijen spreektijd krijgen en ze waakt erover dat de discussie niet van het onderwerp afwijkt. Daarnaast is ze ook verantwoordelijk voor de agenda van de gemeenteraad en OCMW-raad. Ook in tijden van corona, tijdens de online sessies van deze raden heeft ze haar rol glansrijk tot een goed einde gebracht. De orde bewaken in online meeting is zowaar nog moeilijker dan in levende lijve.

Greet is naast voorzitter van de gemeenteraad ook zelf gemeenteraadslid en wil ze dieper ingaan op 2 zaken die haar nauw aan het hart liggen.

Optimalisatie van de trage wegen

“Als fervent wandelaar vind ik trage wegen enorm belangrijk,” zegt Greet Dekkers, “In 2018 werd in de gemeente gestart met de indexering van de trage wegen en trokken veel Lillenaar, inclusief mezelf, hun wandelschoenen aan. De indexatie is nu voltooid, dus is het tijd om deze informatie aan te wenden.” Het is nu dat er werk moet gemaakt worden van het verbeteren van deze verbindingen, omdat deze trage wegen niet enkel belangrijk zijn voor wandelaars, maar ook voor de schoolgaande jeugd en de oudere bevolking.

Behoud van ons patrimonium

Ik wil het beleid van onze schepen ondersteunen als het gaat om ons patrimonium. Leegstand van gebouwen in het bezit van de gemeente moet vermeden worden. Deze gebouwen zouden een optimale functie moeten krijgen. Indien er geen gepaste functie kan gevonden worden, moet er misschien gekeken worden of er verhuurd kan worden. Dit om leegstand te gaan.