Nieuw verzamelpunt voor de Eendendreef

Op 30 juli 2017, over deze onderwerpen: Milieu en Energie

Wat ging er vooraf?

Dit voorjaar merkte onze fractie dat vuilniszakken keer op keer werden vernield (waarschijnlijk door dieren) aan het afgelegen ophaalpunt in de Eendendreef. Op deze pagina brachten we hier al verslag van uit. Hiermee gingen onze raadsleden naar de gemeenteraad en zo bedongen wij een nieuw, proper en ietwat afgesloten ophaalpunt zodat het afval zich niet meer zou kunnen verspreiden over de flanken van de brug van den Oevelenberg.

En nu?

Wij zijn voor u op zondag 30 juli nog eens een kijkje gaan nemen in de Eendendreef en wat vonden wij daar? Een mooie constructie die ons door het gemeentebestuur van Lille beloofd werd. Onze fractie is daarom blij dat het gemeentebestuur in ons verhaal is meegegaan en er een propere oplossing is gevonden voor de vuilnisproblematiek. Hieronder kan u foto's terugvinden van het nieuwe verzamelpunt en van de probleemsituatie in mei dit jaar.

De bewoners moeten echter nog wennen aan het nieuwe ophaalpunt, want er stonden nog steeds een heleboel vuilniszakken aan het oude ophaalpunt. Een bordje aan het oude ophaalpunt, met de informatie dat het ophaalpunt gewijzigd was, zou zeker welkom geweest zijn.

Zijn de problemen nu volledig van de baan? Wij hopen van wel, en zullen voor u een oogje in het zeil blijven houden, voor het geval er zich nieuwe problemen zouden stellen.