Milieu en Energie

Milieu en energie

OVERLAST (sluikstorten en lawaai) wordt snel en kordaat aangepakt door o.a. het systeem van de GAS-boetes consequent toe te passen en uit te breiden;
De gemeente probeert MAXIMAAL DE UITSTOOT van eigen gebouwen, via verwarming enz. te BEPERKEN door

voor nieuwbouw de strenge normen van Vlaanderen te volgen;
bestaande gebouwen duurzaam te renoveren, met aandacht voor de geldende energetische en ecologische vereisten.

Er komt een STRENGER TOEZICHT op het correct gebruik van glasbollen en containerparken. Ook hier wordt sluikstorten kordaat aangepakt.
Wij ijveren om een MILIEUBELEID uit te werken waarin de gemeente haar particulieren en bedrijven sterk zal informeren, begeleiden en aanmoedigen om een milieuvriendelijk beleid te voeren en milieuvriendelijke investeringen door te voeren waarvoor de nodige ondersteuning zal geboden worden (bv. recuperatie van regenwater, isolatie, compost-workshops, groenaanleg, groendaken sterk te promoten; bij renovaties aanraden om energie-efficiënt te verbouwen).
KRITISCHE OPVOLGING van de plannen om een MEGACOMPLEX MET INDOORSKIPISTES, WINKELS, HORECAZAKEN EN PARKINGS neer te poten in onze gemeente: HOORT EEN SKIPISTE THUIS IN ONZE BOSSEN AAN DE LILSE BERGEN???

Nieuws over dit onderwerp

Op 30 juli 2017, over deze onderwerpen: Milieu en Energie

Wat ging er vooraf? Dit voorjaar merkte onze fractie dat vuilniszakken keer op keer werden vernield (waarschijnlijk door dieren) aan het afgelegen ophaalpunt in de Eendendreef. Op deze pagina brachten we hier al verslag van uit. Hiermee gingen onze raadsleden naar de gemeenteraad en zo bedongen wij …