Een nieuwe cultuurkalender

Op 3 september 2020, over deze onderwerpen: Cultuur & erfgoed
De nieuwe cultuurkalender voor Lille is een feit

Met de nieuwe cultuurkalender willen we een cultuuraanbod, georganiseerd door de gemeente, naar onze inwoners brengen. In deze kalender bundelt de gemeente haar bestaande culturele aanbod zoals filmvoorstellingen en lezingen, aangevuld met enkele grote namen als operazangeres Astrid Stockman met het European Philharmonia orchestra, comedian Jeron Dewulf en zanger Guido Belcanto. Het cultuuraanbod vanuit de gemeente was in het verleden eerder beperkt. Wij hebben er dan ook voor gekozen om in ons meerjarenplan stevig in te zetten op cultuur.

In navolging van deze cultuurkalender voor 2020-2021 bekijken we met de omliggende steden en gemeenten of we dit aanbod verder kunnen verstevigen door samen te werken. Uiteraard hebben we bij het inplannen van de voorstellingen gezorgd voor zo weinig mogelijk overlapping met activiteiten van onze eigen theatergezelschappen en muziekensembles.

De gemeentelijke cultuurkalender leggen we ook goed op tijd vast en via een goede communicatie hopen we overlappingen te vermijden. We werken daarnaast ook volop aan een digitaal evenementenloket zodat alle verenigingen online kunnen nagaan wanner de gemeente of een andere vereniging iets organiseert.

Deze cultuurkalender kadert in het nieuwe cultuurplan dat onze gemeente uitrolt, onder leiding van Schepen van Cultuur, Tom Kersemans.

De cultuurkalender is te raadplegen via deze link: Cultuurkalender