Schepen Griet Verheyen werkt voor u

Op 1 november 2019, over deze onderwerpen: Lokale economie en landbouw
Schepen van Economie, Ondernemen, Financiën, Wijkwerking, Vrijwilligerswerk en voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst

Sinds januari maakt de N-VA deel uit van de bestuursmeerderheid in Lille. De N-VA-ploeg schoot meteen uit de startblokken. We willen het woord geven aan Griet Verheyen, Schepen van Economie, Ondernemen, Financiën, Wijkwerking, Vrijwilligerswerk en Voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst.  Zij legt graag uit waar zij binnen haar bevoegdheden onder andere mee bezig is.

Gemeentebestuur onderzoekt nieuwe kmo-zone

Heel wat ondernemingen hebben hun bedrijf in Lille gevestigd. Onze gemeente telt enkele kleine kmo-zones, waaronder Achterstenhoek in Lille, Heihoef in Wechelderzande en Brulens in Gierle. Enkele kleinere zones in onze gemeente vervolledigen die lijst.

Lilse handelaars en ondernemers stellen al een hele tijd vast dat plaatsen in Lille om te ondernemen zeer schaars zijn. Ook mogelijkheden tot uitbreiding zijn er vaak niet, waardoor kleinere bedrijven die uit hun voegen dreigen te barsten, genoodzaakt zijn om onze gemeente te verlaten. Dat is zeer jammer. In de toekomst willen we dat probleem aanpakken.

We onderzoeken of we de huidige ruimtes nog beter kunnen benutten. Maar dat alleen zal niet volstaan. Met de stijgende vraag naar ruimte om te ondernemen is het wenselijk om te zoeken naar een nieuwe kmo-zone. N-VA Lille is al jaren voorstander van de ontwikkeling zo’n nieuwe zone. Uitbreidingen in de Diamantstraat, Borgstraat of Boskant liggen niet meer op tafel.