Bosplan ingetrokken

Op 19 mei 2017

De redelijkheid is terug. De boskaart van Minister Schauwvliege is ingetrokken.

N-VA Lille reageert opgelucht op de beslissing van de Vlaamse regering.  Ook in onze gemeente liepen tientallen eigenaars het risico niet langer te kunnen bouwen op de gronden die ze nochtans als bouwgrond hadden gekocht.

De roze ingekleurde gronden in de dorpskern van Wechel werden door Schauvliege als “bijzonder waardevol” omschreven.

In een persbericht gisteren had N-VA Lille beloofd om alle betrokken burgers van de vier deelgemeenten op vrijdag 2 juni tijdens een infovergadering op weg te helpen om hun bezwaarschriften te formuleren. Deze vergadering zal voorlopig niet meer plaatsvinden. Dit persbericht kan u hiernaast terugvinden.

Uiteraard moet Vlaanderen dringend zijn meest waardevolle bossen beschermen. Maar dan wel op basis van een goede boskaart die de echt eeuwenoude waardevolle bossen beschermt. N-VA Lille belooft alle burgers van onze gemeente dat ze het dossier met argusogen zal blijven opvolgen.