Historiek van het doortrekkersterrein

Op 16 april 2017

Korte historiek doortrekkersterrein

In 1974 schonk de gemeente Gierle ruim 45 hectaren bos en weiland aan VZW Stichting gehandicaptenzorg provincie Antwerpen (nu VZW Het GielsBos).

De schenking gebeurde indertijd met de last opgelegd door de gemeenteraad dat de gronden voor het doel van de VZW zouden aangewend worden volgens artikel 3 van de statuten van de VZW Het Gielsbos, nl. voor de oprichting van een instelling van zwaar mentaal gehandicapten.

De provincie Antwerpen besloot in 2016 een totale oppervlakte van 6.831m² (aan de Park&Ride) over te kopen voor 195 000 euro, zowel de aankoop als de aanleg zullen voor 100% door Vlaanderen worden gesubsidieerd.

Op de gemeenteraad van januari en februari 2017 probeerde de CD&V-meerderheid ZONDER RESULTAAT de voorwaarden die destijds door het gemeentebestuur van Gierle aan de schenking van de gronden gekoppeld waren, ongedaan te laten maken. CD&V heeft met de bestemmingswijziging GEEN problemen, N-VA Lille wil er wel degelijk VOORWAARDEN aan koppelen!

Wordt ongetwijfeld vervolgd!